Isnin, 11 Julai 2011

~ masalah a.k.a problem ~

" YA ALLAH, AKU MOHON, BERKATILAH DIRIKU.. LINDUNGILAH AKU DARI TERSASAR DARI LANDASANMU.. ANDAI INI UJIAN DARIMU SEBELUM AKU BERJAYA.. AKU REDA ANDAI INI TAKDIR BAGI DIRIKU.."

" YA ALLAH, BERILAH AKU KEKUATAN ROHANI DAN JASMANI.. HANYA KEPADAMU AKU BERLINDUNG.. HANYA KEPADAMU AKU MEMINTA, AGAR DIBERI SEMUA KEKUATAN INI.. "

ya allah, berat kepala nak fikir semua ni.. lately ni, dah lah busy dengan trip, tambah pulak dengan masalah yang bertimbun2 ni.. mane nak fikir dulu?
ape kate korang?

actually, kadang2 aku rasa macam jalan yang aku pilih ni salah? guess why?
erm, meh la aku citer serba sedikit eh?
dulu, mase time sekolah2.. aku dengan kawan aku ni ade minat yang same, nak tau?
iaitu dalam bidang architecture.. selalu jugak kitorang berangan menda alah ni. ahahaha :))
tapi ending nyer?? sumer dah tukar course.. :))

erm, pendirian aku tak tetap ke? hhaha.. yer, aku ngaku, aku minat dua2 bidang ni.. tapi, ape mampu aku buat? I ONLY CAN CHOOSE 1 !! kadang2, aku ase macam aku menyesal amik bidang tourism ni, and tinggalkan CIVIL ENGINEERING sedangkan aku tau, aku harap sangat dapat offer nak further study dalam engineering.. BUT...
bile dapat offer, aku yang lepaskan? kenape macam tu? tapi takpe la, sebab aku minat jugak dalam bidang TOURISM ni.. :))
anggap jela bukan rezeki aku nak jadi engineer.. :)) THINK POSITIVE OKE ?!!

tapi,,, hahahaha.. (ADE PULAK TAPI EA?) :P
bile dah further study ni, macam2 masalah yang timbul.. macam main tarik tali pulak dengan aku.. haa, time ni mulalah otak aku pikir yang KARUT2. ahahaha
sejak aku duduk kedah, dari 24 JUN 2010 ( awal sem 1 ) aku tak pernah rase rindu dekat family menggile, takde pulak selalu tipon2 mak ngan ayah. HAHHAAH..
TAPI.... sekarang bile aku dah SEM 3 .. mak oii, selang sehari nak tipon mereka.. :)
RINDU SANGATT !!
diorang kekuatan aku.. :'0 AKU HARAPAN DIORANG !!
tu yang kene ingat..

aku menapak atas kaki aku sendiri dekat negeri orang nih.. takde sape yang tolong aku..
sume nyer aku buat sendiri.. basuh baju, makan, SUMER SENDIRI OKE?? i repeat, SENDIRI !!
AHAHAAH :O
naik sem 3 nih, makin mencabar keimanan aku.. dalam sembahyang aku tak penah lupa doa, mohon ALLAH tetapkan hati aku, jangan sasarkan landasan aku.. aku bukanlah alim sangat, tapi aku tau bezakan mana baik, mana buruk.. I ADMIT, aku ade jugak buat salah.. tapi tu biarlah aku jea yang tau.. :(

minggu ni trip aku, boleh ke aku handle? AHAHAHA, satu soalan yang bernas.. :))
tapi.. YAKIN PADA KEMAMPUAN sendiri oke??
aduhh, bape banyak "tapi" dalam celoteh aku malam ni kann? AHAHAHHA
em, aku pon tak tau ape yang aku merepek ni, yang aku tau..
AKU NAK HARI SABTU DATANG DENGAN SEGERA !!!
aku nak balik SEREMBAN !!
aku nak MAK NGAN AYAH..
banyak benda aku nak cerita.. tapi macam tak tau dari mana nak mula..?
can sum1 suggest me how?

oke la, next time jumpa lagi ekh? nak tenangkan fikiran kejapp..
CEWAHH.. hahahaa.. ayat mintak penampo.. :))
aku mintak dengan ALLAH, yang aku akan selamat menghabiskan sisa baki SEMESTER aku disini.. seterusnya aku dapat berjaya..
JUST LEFT ANOTHER 2 SEM ONLY !!
practical aku nak buat dekat seremban oke.. AGAIN..
SEREMBAN !! :))
so that, aku boleh duduk dengan MAK N AYAH :))

oke la, good nytes all da readers.. esok kite sambung lagi if i ade mase..
lately ni a little bit busy.. :((
and i feel very2 tired..
aku mintak, tolong same2 bagi support dekat aku yer? :))




Tiada ulasan:

Catat Ulasan